3D Látványterv videó
2019-11-05
Show all

3D Animáció brief és script írás

A 3D animáció különleges előkészületeket igényel. Ennek fő oka az optimalizálás, mert viszonylag hosszú
renderidőkkel kell számolni, és a jelenetek újraalkotása több napos, hetes csúszást eredményezhet.
Tehát a megfelelően előkészített 3D animáció a pénztárcának is sokat jelent.

Hogyan írjunk briefet?
A legszerencsésebb ha már az első kapcsolatfelvételkor határozott elképzelésekkel rendelkezünk a
végeredményt illetően. Ez megkönnyíti a munka idejének és árának becslését. Végleges ár csak a végleges
script elfogadása után kalkulálható biztosan, mert menet közben olyan apróságnak vagy egyszerűnek tűnő
extra kérések merülhetnek fel, melyeket valójában elég bonyolult megvalósítani.
Optimális esetben már a munka elején rendelkezésre áll egy rövid vázlat, hogy mit szeretnénk látni milyen sorrendben,
milyen a környezet, van-e hasonló videó ami stílusában hasonló az elképzelésekhez, illetve a videó hossza.
A videó hosszát a 3D animációk esetében célszerű másodperc pontossággal belőni!
Ez azt jelenti, hogy ne 2-4 perces videókról kérdezzünk, mert a két szám esetében pont kétszeres szorzó is elképzelhető!
A “70-80 másodperces” közelítés sokkal célravezetőbb. Nagyjából az erre kalkulált ár fedni fogja a végeredményt,
a végleges scriptnél az időtartam is véglegessé válik (jelenetekre bontva is)

Hogyan írjunk scriptet?
Először is: közösen. Évtizedes tapasztalattal segítjük a script megírását. Először is feltérképezzük a pontos szolgáltatást,
és hogy mi is valójában a videó célja.
A script funkciója, hogy megkönyítse az animátorok munkáját, a megrendelő számára pedig biztosíték, hogy azt kapja végül amit szeretne.
A script nem csak a jelenetek legpontosabb szóbeli meghatározását tartalmazza, hanem időkódokat is, ha van narráció a kapcsolódó szövegeket is.
A timing során nem csak az egyes jelenetek hossza lesz meghatározva, hanem az elkészülési idő is nagy pontossággal megbecsülhető.
A legfontosabb, amiért érdemes nagyobb figyelmet szánni az előkészületekre, a script írásra, mert itt még nagyon gyorsan és könnyen
lehet változatni, mint a tényleges animálás során. Természetesen bármikor előfordulhat, hogy egy-egy frisebb új ötlet vagy módosítás
már később csúszik be, de érdemes ezeket minimalizálni.

Mi az animatik?
Az olyan jeleneteknél, ahol speciális a megjelenítés, szóban nehéz pontosan megfogalmazni, animatokot készítünk.
Az animatik olyan kisebb felbontású renderek, melyeken látszódnak a kérdéses dolgok, és így elvégezhetőek a kívánt módosítások ha szükségesek,
anélkül hogy napok teltek volna el a renderelés miatt.

Mi az a render?
Végső soron amikor a 3D programban összerakott jelenetből (lemodellezett 3d környezet, hozzá tartozó textúrák, bevilágítás,
valamint a virtuális kamera és annak mozgása) elkészül a végleges videó anyag (tetszőleges formátumban, jellemzően AVI vagy MP4)
A 3D animáció során kifejezetten hosszú render idővel kell számolni. Egy másodperc 25 vagy 30 képkockából áll jellemzően,
és minden egyes képkocka renderelési ideje több percet is igénybe vehet. Ez elég sok tényező függvénye, kedzve a modellek
számától, azok hány poligonból állnak, a fények mennyiségétől, az üvegfelületek nagyságától, a szórtfény árnyékvetésétől és még
rengeteg egyéb render-beállítástól is (pl ködszerű effektek, motion blur, vagy mélységélesség akár sokszorozólag hatnak a renderidőre!)
Ezért mi például az egyes jelenetekhez végső renderelt képkockákat mutatunk, amíg megtaláljuk a megfelelő beállítást.
Könnyen elképzelhető hogy pár perces 3d animációk több héten keresztül renderelődnek!

Reméljük segítséget tudtunk nyújtani ebben a rövid összefoglalóban, hogy gyorsan, pontosan szép animációk készülhessenek.
Kérje ajánlatunkat!