Az explainer (magyarázó) animációk arra hivatottak, hogy röviden, tömören és könnyen érthetően mutassanak be terméket, működési mechanizmust, vagy szolgáltatást.
Szinte minden vállalkozásnak, ahol technológiai megoldásokat kínálnak, érdemes átgondolnia hogyan tudná animációk segítségével hatékonyabbá tenni működését.
Ezt megkönnyítendő, pár pontban összeszedtük az explainer animációk jellemző funkcióit és felhasználási területeit (természetesen átfedésekkel!)

Az explainer animációk jellemzően ügyfélszolgálat segítésére, értékesítésre és vevőtájékoztatásra vannak, a tapasztalatok szerint gyorsan behozza az árát.
Célja lehet a dolgozók munkájának kiváltása, terheiknek csökkentése, cég-optimalizálás, vagy reklámozás is (illetve ezek összessége)
Jellemzően 3D explainer animációkat karakterek nélkül készítjük, mert így jelentősen csökkentjük a költségeket és az elkészítés idejét, illetve mert karakterek szerepeltetése nélkül is tökéletesen érthető a végeredmény. A legtöbb esetben narráció támasztja alá/egészíti ki a láttotakat, és feliratokat is elhelyezhetünk.

Jellemző területek: Építőípar, gépgyártás, mezőgazdaság, bármilyen indusztriális terület

A sorrend az értékesítés különböző fázisai szerint:

1. Explainer hirdetés
Az első típus leginkább videohirdetés formában használható (Youtube, Facebook) célja hogy egy adott probléma mentén megoldást kínáljon,
amivel valószínűleg még nem találkozott a potenciális vásárló, vagy nagyon felületesek az információi. Természetesen az animáció megjelenhet a bemutatótermek
kijelzőin, a weboldalba ágyazva, vagy expok és konferenciák alkalmával (ez egyébként az összes további típusra igaz)
Példa az ügyfelünknek készített magyarázó animáció, ahol a vizesedő falakra kínálnak megoldást:

2. GYIK Explainer
A vásárló már ismeri a szolgáltatást, csak a részletekről nincs teljes képe, és mielőtt elköteleződne, mindenről megszeretne bizonyosodni.
A tapasztalatok azt mutatják, hogy sokkal szívesebben és könnyebben fogadják be a tartalmat animáció, mint egyéb írásos formában.
Ez az animáció típus főleg az értékesítők munkáját segíti, a leggyakrabban és folyamatosan felmerülő kérdésekre szolgál összefoglalásképp.

3. “Transzparencia” Explainer
Az előzőhöz nagyon hasonló, ez az utolsó lehetőség hogy az érdeklődőből vásárló válljon, ahol nem csak a leggyakoribb kérdésekre születik válasz,
hanem kendőzetlenül mutatja be a teljes technológiát, ezáltal transzparenssé téve azt. Bizony, nagyon kell figyelni az animációban szereplő információk
igazságtartalmára és a képi megjelenítésre, mert az ügyfél ezek alapján már joggal lehet számonkérő a jövőben.
Kültéri videó, az ügyfeleknek hogy megértsék a folyamatokat egészében, teljeskörű átlátására szolgál, kevés kérdés marad utána:

4. Munkaerő terheinek csökkentése
Olyan esetekben, amikor a vásárló bizonyos lépéseket maga is meg tud tenni a vásárlás előtt (pl egy felmérés) ezáltal nem kell rutin-feladatokra embert kiküldenünk. Bizony nagyon sok esetben a vásárló ha teheti(tehetné) magas végezné el az előkészületekt, ha megfelelő segítséget kap.
Az animáció szintén sokkal hatásosabb és erősebb mankónak bizonyul, mint a pusztán szöveges leírások.
(Videó hamarosan)

5. Szakmai anyag
Készülhet explainer animáció az alvállalkozók munkájának segítésére, ahol a konkrét telepítési folyamatot mutatjuk be lépésről lépésre, mint
egy IKEA robbantott ábrás összeszerelési útmutatóban, csak itt több a lehetőség a hibák kiküszöbölésére. A videó gyors megértését biztosít, akár saját
alvállalkozóval dolgozunk, akár az ügyfél mutatja meg saját emberének a videónkat, gyorsan képbe kerül:

Az explainer animációk időtállóak, ezért nagyszerű befektetések: egyszer kell érte fizetni, utána amíg a neten elérhető folyamatosan “dolgozik”
Ha időközben bármiféle módosítás, fejlesztés következne be, a meglévő forrásanyagokból könnyebben lehet új változatot létrehozni.

Amennyiben Önnek is értékesítést segítő explainer animációra lenne szüksége, de nem tudja hogy álljon neki, forduljon hozzánk bizalommal, segítünk az első lépésektől kezdve!