TOP 10 Kiterjesztett Valóság (AR) hirdetés
2019-01-21
A 10 legjobb LÉTEZŐ hologram technológia
2019-02-24
Show all

3D szobrászat a filmekben

A 3D tartalomgyártás veteránjai elmagyarázzák, hogy miért a ZBrush a legjobb “szobrász-szoftver” kedvenc filmjeink és sorozataink háttér-munkálataihoz.

A ZBrush digitális szobrászati szoftver már régóta használatos a televíziós műsorok és a 3D-s filmek készítésénél.
A ZBrush előtt a figurákat agyagból formázták, mielőtt beszkennelték volna őket, hogy 3D-s modelleket állítsanak elő, a folyamat azonban rendkívül időigényes és költséges volt. Volt addig, amíg 2014-ben a Pixologic társalapítója, Ofer Alon kapta meg az Akadémiai Díjat a szoftver tervezéséért és megvalósításáért.

Jose Limon CG modellező elmesélte első találkozását az eszközzel:
“A ZBrushot először mutatták be nekem, amikor a Kaliforniai Művészeti Intézetben dolgoztam. Jelenleg az A52 VFX és az Elastic csapatoknál kamatoztatja a tehetségét, Limon hétéves tapasztalattal rendelkezik a televízió, a film és az animáció karaktereinek kidolgozásában, elsősorban a ZBrush használatával.

“Észrevettem diákok munkáin, hogy a ZBrush használatával képesek voltak magas szintű művészeti alkotásokat létrehozni. Ahogy egyre jobban elmélyültem a lehetőségeiben, szerelmes lettem bele szinte azonnal.” Azóta Limon dolgozott főcímeken olyan sorozatokon mint a The Man in the High Castle, Westworld, Daredevil,
Luke Cage és Fantastic Beasts. Művei három Emmy jelölést és egy győzelmet szereztek.

WestWorld felépítése


Nemrégiben Limon a ZBrush-t a HBO tudományos-fantasztikus sorozatának, a Westworld második évadának főcímében használta.  A szoftver segített neki, hogy megvalósítsa az anya és az újszülött összetett látványát, amelyek visszatérően megjelennek.
“Az egyik legfőbb kihívás volt az anyát és az újszülöttet természetesnek ható pozícióban megjeleníteni. Nem használtunk a karaktereknél rigeket, így mindent kézzel kellett beállítani a ZBrush-ban.”
Limon szerint a szoftver által biztosított rugalmasság miatt alkalmas ilyen nagyszerű látványvilág létrehozására, de egyértelműen a trükkösebb/technikásabb 3D-s szoftverek közé tartozik.
“Kezdőként talán túl soknak tűnhet, talán az UI létrehozásának módja vagy a funkciógombok elhelyezkedése, kezelési metódusa miatt” – mondja Limon.
„A ZBrush-ot nemlineáris munkafolyamatban kell használni, ez egy olyan szoftver, ahol ugyanaz az eredmény érhető el sokféle módon és fele annyi idő alatt, amelyek radikálisan különböznek egymástól hozzáállás vagy gondolkodás szempontjából.”

Koncepciók és szobrok

A Double Negative karaktertervezője, Madeleine Scott-Spencer számára a ZBrush 2003 óta a mindennapi munka része.
“Minden nap a ZBrushot használom a képalkotás és a digitális szobrok létrehozására, amelyek a modellezési folyamat kezdeteként szolgálnak.” A ZBrush-ra váltás óta soha nem nézett vissza,
több könyvet írt a szoftverről, és létrehozta a ZBrush-t bemutató videókat a The Gnomon Workshop számára.
“A Gentle Giant Studios-ban 2006-ban az elsők között voltunk, akik gyűjthető figurákat nyomtattak, a ZBrush segítségével.
ZBrush-ban szobrászkodtunk, majd más szoftvereket is be kellett vetni a nyomtatáshoz, mivel még nem volt Decimation Master. Manapság mindent megtudunk oldani a Zbrushon belül.”
Scott-Spencer szerint nincs más lehetőség a ZBrush-ra, ha a digitális szobrászatról van szó:
„Semmi más nem támogat jobban egy művészt hogy 3D nyomtatható alkotásokat hozzon létre, mint a Decimation Master és a 3D Print Hub.”

Glen Southern digitális szobrász a ZBrush egyik korai használója. “1999 óta használom, ami hihetetlenül hangzik nekem, amikor hangosan kimondom” – nevet. “Egy magazin borítóján fedeztem fel, és azonnal beleszerettem. Ez különbözött a többi eszköztől, amit használtam, és azóta nem találtam hasonlót sem. Nem volt még DynaMesh, ZSphere,
és csak korlátozott mennyiségű brush. Ami miatt igazán népszerűvé vált, ha a művészek a nagy felbontásban tudtak normál és displacement mapeket gyártani például játékokhoz ”

Southern, aki saját stúdióját is üzemelteti, több mint egy évtizede segíti a digitális szobrászat képzésének egyre növekvő igényét.
Ilyen szakértelem birtokában arra kérték, hogy segítsen a művészeti osztálynak a Penny Dreadful horror sorozat második évadjában. Általában a ZBrush-t a gyártás utáni időszakban alkalmazzák, de a projekt igényei más megközelítést igényeltek. Amikor megkérdezték, hogy a ZBrush a megfelelő eszköz a feladathoz, Southern eldönti, hogy kompatibilis-e a használt egyéb szoftverekkel.
“A SketchUp fájljaival dolgoztam, amelyek a projekt fő munkatársától származnak. A ZBrush-ot, amely tökéletesen alkalmas az ilyen típusú munkákra – a rendkívül bonyolult organikus formákat lehet létrehozni, és több feladatra is felhasználható.”

Hogyan legyél a Zbrush mestere

Scott-Spencer tanácsot ad azoknak, akik a film és a televízió 3D szobrászaként képzelik el jövőjüket.
„Nézzétek meg a digitális világon kívüli művészeket, hogy inspiráljanak. Készítsetek vázlatokat a ZBrush-ban minden nap.  Arra bátorítom a diákjaimat, hogy a DynaMesh vagy a Sculptris Pro módban egy napi vázlatot csináljanak, csak egy fejet vagy egy arcot. Ez segít a önbizalom megszerzésében. Tanuld meg az alapokat, a többi jön magától.

A Limon azt is üzeni a kezdőknek, hogy fokozatosan magukévá tegyék a szoftver által biztosított szabadságot:
“Bár a ZBrush egy nagyon robusztus szoftver, a legjobb, ha eleinte az alapértelmezett beállításokat alkalmazod, és fokozatosan integrálod a funkciókat, amikor elkezded bővíteni tudásod és a technikád. Azt javaslom, hogy szigorúan a szobrászatra összpontosítsunk, és néhány alapértelmezett brushra korlátozzuk a szerszámokat. Ez arra kényszerít, hogy lazán dolgozz, tévedj, és improvizáld a megoldásokat. A szobrász vizuális mesemondó. Időbe és erőfeszítésbe fog kerülni hogy valóban jó legyél”

https://www.creativebloq.com/features/zbrush-at-the-movies