Amikor azt mondjuk, hogy az online  videók mindennapi életünk részeivé váltak, egyáltalán nem túlzás. Az online videókat nézzük a számítógépeinken, telefonunkon, de már az okostévéinken is egyre inkább. A Youtubehoz kapcsolódóan, az órák számát tekintve 60%-al többet töltünk ezzel a tevékenységgel a tavalyi évhez képest.

A pusztán szöveges tartalomra épülő weboldalat már egy jó ideje elavultnak számítanak, a Google szerint is. A világ elsőszámú keresője kiemelten kezeli a videós tartalmakat, 53X nagyobb eséllyel jeleníti meg az első oldalon, mint a szöveg alapú weboldalakat. A Cisco elemzése szerint 2018-ra a videók teszik ki az összes internetes forgalom 79%-át,a jelenlegi 66-ról megemelkedve. A vállalkozásoknak fel kell készülniük, hogy a videóboom nem fog lassulni a közeljövőben.

Ezzel összhangban az animációs videó készítés már a hab a tortán az online marketing stratégiákban. Napról napra egyre több vállalat használja a kiváló konverzió miatt. Az animációs explainer videók mivel adják meg azt a pluszt, amire a kampányának szüksége van?

Az animációs videó vonzza a látogatókat a honlapodra

Az egyik legfőbb probléma az online vállakozásoknak, hogy tereljenek még több látogatót a weboldalra, más szóval hogyan legyenek első oldalra rangsorolva a keresőben. Tudjuk, hogy a videóknak, vagy videó tartalmú oldalaknak nagyobb az esélye a jobb helyezésre – mivel könnyebben befogadhatóak és szívesebben osztják tovább az emberek őket.
A videók nem szupertitkos SEO fegyverek. A Google filozófiájának alapja, hogy megtalálják a leghasznosabb és legérdekesebb tartalmakat, és felismerték, hogy a felhasználók imádják az oktató és szórakoztató animációkat. Ez az, amit a Google magasabb rangsorral jutalmaz. A keresőóriás a videós tartalmakat az online tartalmak közül a legérdekesebbnek tartja, nem csoda hogy miért vették meg annak idején a Youtube-ot, és tették a világ második legnagyobb kereső motorjává. A másik fő előny a megoszthatóság. A videó népszerűségét mi sem mutatja jobban, mint hogy 12X nagyobb valószínűséggel osztják meg, mint a linkeket és szövegeket együttesen. A Twitter használók 700 videót twittelnek percenként, ugyanennyi idő alatt pedig több mint 100 óra videót töltenek a Youtube. A Facebook napi felhasználóinak 50%-a minden nap megnéz legalább egy videót teljes hosszában. De van még bőven indokunk az animációs videók készítése mellett.

Az Explainer animáció a látogatókból érdeklődőket kovácsol

Rendben, most hogy már szépen növekszik a látogatók száma a weboldaladon, érdeklődővé is kell tenni őket. Az explainer videók teret adnak a tökéletes időzítéshez, ami kulcsfontosságú. Az átlagos emberi figyelem 8 másodperc után kezd lankadni egy hagyományos, szöveg alapú weboldalnál. Hogy megragadjuk a látogatók érdeklődését, az üzenetet gyorsan és hatékonyan kell átadni. Ez nem csak a szórakoztatásról szól; elég ideig kell nézzék a videót, hogy megértsék a cég mondanivalóját.

A landing page-be ágyazott explainer animáció a kezdeti 8 másodperces oldalelhagyást több mint 2 perces átlagra emelte! Ez 15X-os növekedést jelent. Ennyi idő alatt át lehet adni az üzenetet, és vezetni a közönséget konkrét további lépések felé, egy jól meghatározott call-to-action felhívással. (Például hírlevél feliratkozás, ingyenes próba regisztráció, vagy egy E-book letöltése.)

Az Explainer animáció az érdeklődőből vevőket csinál

Már világos, hogy az animált marketing videók hogy szereznek több látogatót, hogyan teszi őket érdeklődővé, ideje a legfontosabb résszel foglalkozni: az értékesítéssel. Oly sok szinten képesek megérinteni a közönséget, íme néhány példa:

  • A jó történetmesélés és az erős vizuál azt okozza, hogy az emberek jobban fognak emlékezni a cégére és az ajánlatára: a képi hirdetésekre csak 10% emlékezett 3 nap elteltével, míg az audiovizuális tartalmak esetén ez az arány 70% volt (Western Ontario Egyetem kutatása) Tény továbbá, hogy az online vásárlók 85%-a nagyobb valószínűséggel vásárol meg egy terméket/szolgáltatást, ha azzal kapcsolatban videót is látott.
  • A szeretnivaló karakterek egy mélyebb érzelmi összeköttetést jelentenek a márka és az emberek között.
  • Az email marketingbe beépített videók akár 100%-al növelhetik az átkattintási arányt, a „Videó” szó használata a levél tárgyában pedig a megnyitási arányt 7-ről 13%-ra növelte.

Az Explainer animáció a vevőkből promótert farag

Elérkeztünk az utolsó ponthoz. Megszerezte az ügyfeleket, akik már vásároltak is terméket vagy szolgáltatást, és nagyon elégedettek! (Mert természetesen azok, ugye?) Ebben az esetben valószínűleg továbbosztják a videódat a közösségi hálózaton is mint a Facebook vagy Youtube, de ne légy szégyenlős, kérd meg őket erre nyugodtan.
Az explainer animáció az egyik legkönnyebben terjedő anyag az interneten, emiatt lesznek az elégedett ügyfeleid a saját értékesítőid is egyszemélyben. A továbbajánlás az egyik legfontosabb eszköz, és ezek a videók biztosítják hogy a legkönnyebben terjedhessen a cége híre az interneten. Az animációs videó készítés ugyan többe kerül, mint megiratni egy cikket, készíteni egy infografikát, de egyértelműen sokkal jobb konverziókra lehet számítani, több látogató – több érdeklődő – több vevő – és a továbbajánlás egysége biztosítja a hihetetlen megtérülést.

Amennyiben animációs videó készítésre van szüksége, kérje ajánlatunkat!