3D Fotószkennelés a gyakorlatban I.
2019-01-11
3D szkenneléssel kulturális örökségeink védelméért
2019-01-18
Show all

A világ első 3D nyomtatással készült hajója

A világ első 3D-s nyomtatott vitorlás hajója készen áll a Mini Transat Ocean Race 2019-re. Az olasz startup cég, a OCore a világ első 3D-s nyomtatott vitorlás hajótestét tervezte és meg is valósította.  A Circolo della Vela Sicilia (CVS) vitorlásklubban ünnepelték az átadási ünnepségen.

Az OCore egy olasz startup vállalat, amely reméli, hogy a „forradalmi” technológia elterjed majd a hajóépítők körében, mely a 3D nyomtatás, és a robot technológia keveréke.

A nagy kiterjedésű alkatrészeket előállító 3D nyomtatási technológia kifejlesztése sok projektet hozott létre, és nemsokra rá Olaszországban mutathatták be a világ első 3D-s nyomtatott vitorlás hajótestét. A 3D nyomtatott vitorlás hajótestet a Mini Transat Ocean 2019 versenyen fogják használni.
Ennek megvalósítása érdekében a projektet nagyobb vállalatok, mint például az Autodesk és a LEHVOSS Group támogatták.

Daniele Cevola, az OCore ügyvezető igazgatója elmondta:
„A projektpartnerek által támogatott OCore kifejlesztett egy speciális technológiát.  Ez magában foglalja a robotot, a szoftvert és a nyomtatási technológiát, beleértve a nyomtatófejet is.
Az OCore-nak sikerült kidolgozni egy anyagrétegző rendszert, amely egy saját algoritmust alkalmazva hozza létre az összetett szerkezeteket.
Ez rendkívüli könnyű súlyt, és kellő merevséget jelent egy olyan hajónál, amelyet nem lehetne más módon megépíteni.”

Az OCore-t egy tervező stúdió, a Livrea Yacht segítette a tervezési szakaszban.
Ebben az időben a vállalat a CRP Csoporttal együttműködve dolgozott ki egy 3D nyomtatott vitorlás prototípust.
Az Autodesk képes volt segíteni a vállalatoknak, hogy ezt a prototípust megvalósíthassák. Az OCore kifejlesztett egy speciális 3D-s nyomtatási technológiát a hajótest felépítésére és a LEHVOSS anyagainak felhasználásával a nagyméretű alkatrészek előállításához. A projektben használt anyag LUVOCOM 3F PAHT CF néven ismert.
Ez egy poliamid anyag, szénszálakkal erősítve, így a kapott nyomtatás nagy szilárdságú, merev és könnyű.

A vitorlás minden funkcionális része és a teste is 3D-s nyomtatással készültó, és az eredmény egy 6,5 m hosszú versenyhajó. Az OCore szerint a 3D nyomtatás lehetővé tette számukra, hogy csökkentsék az előállítási költségeket, és kreatívabban, hatékonyabban tudtak tervezni. Hogy milyen eredménnyel, a verseny után kiderül.

Amennyiben kisebb méretű 3D nyomtatással készülő prototípusokra lenne szüksége, kérje ajánlatunkat!

https://all3dp.com/4/worlds-first-3d-printed-sailboat-hull-ready-mini-transat-ocean-race-2019/
https://www.3dprintingmedia.network/directly-3d-printed-sailboat-hull/