Tanfolyamunkon alapvetően 3D-s komplex munkafolyamatokat mutatunk be, méghozzá Blenderen keresztül. De miért is kiválóan alkalmas a Blender a 3D kezelés elsajátításához? Összeszedtük az érveit.

Az első és legfontosabb: A Blender egy ingyenes és nyílt forráskódú 3D szoftver. 2002-ig shareware (részben fizetős) azóta pedig teljesen ingyenes.
Támogatja a 3D-s folyamat egészét: modellezést, riggelést, animációt, szimulációt, renderelést,  kompozíciót és motion trackinget, videószerkesztést és a 2D-s animációs folyamatot.

A program a felsőkategóriájú modellező szoftverek számos tulajdonságával rendelkezik, ezért kiváló az alapok elsajátításához, de olyan ütemben fejlődik hogy teljesen versenyképes nagyobb társaival. Mint mondjuk a Firefox a Chrome és az Edge (Explorer) mellett.
A Blendernek van egy régi rossz hírneve, mivel régebben kevésbé volt grafikus a kezelőfelület,  és rengeteg shortcutot kellett ismerni a használatához, kezdőknek emiatt nehezebb volt.

A tapasztalat az, hogy manapság egyáltalán nem szükséges több billentyűkombinációt használni, mint bármely más egyéb 3D programnál. (2019 Július a 2.8-as, ráncfelvarrt változat megjelenésének dátuma)

De egyéb okok miatt is ajánlottá vált Blenderrel kezdeni:

  • Gyakorlatilag mindent tud, amit sokkal drágább testvérei, mint a 3Ds Max, Maya, Cinema4d.
  • A Blender kiválóan alkalmazható magánszemélyek (szabadúszók) és kis stúdiók számára is, illetve a 3D alapvető kifejezéseinek elsajátítására.
  • A 3D-s képalkotó szoftverek, mint például a Blender, technikai bonyolultsággal és zsargonval járnak, amely a mögöttes technológiákhoz kapcsolódik. Az olyan kifejezések, mint az UV-térkép, material, shader, mesh és subdivide a digitális művész kelléktára, és ezek megismerése méginkább segít abban, hogy a Blender (és bármely más 3D program!) legjobban használható legyen.
  • Részletes dokumentációval rendelkezik!

Sokrétű felhasználhatóság egy változó világban

  • Használható látványtervezésre, filmek/reklámok speciális effektjeihez, játékfejlesztéshez és 3D nyomtatáshoz valamint 2D animációkhoz és videóvágáshoz is.
  • A Blender egy cross-platform alkalmazás, Linux, MacOS és Windows rendszerekre is telepíthető.
  • A Blendernek viszonylag kevés memória- és meghajtóigénye van, összehasonlítva más 3D programokkal.
  • A legújabb verziókban 2 rendermotor is rendelkezésre áll: Cycles és Eevee.
  • Realtime viewport megjelenítéssel, CPU és GPU rendereléssel, és Virtuális Valóság supporttal!
  • Modellezésre és Szobrászkodásra is alkalmas, 3D painting segítséggel pedig közvetlenül felfesthetjük a textúrákat.
  • Igen jól használható UV-rendszer!

Annak ellenére, hogy a Blender majdnem mindenre használható, egy eszköz marad, úgy, mint a társai. A nagy művészek a remekműveket nem pusztán gombok megnyomásával hozzák létre, hanem olyan technikák megtanulásával és gyakorlásával, mint az emberi anatómia, a kompozíció, a világítás, az animációs alapelvek stb. A tanfolyam során ezekből is igyekszünk minél többet átadni. Egy kurzus elvégzése önmagában nem elegendő, rengeteg gyakorlás, tapasztalás szükséges hozzá hogy valakiből jó 3D Artist válhasson. Egy biztos, hogy megéri!

Jelentkezz Blender tanfolyamunkra, kis létszám, gépek biztosítottak!