Milyen a jó Brief?

Kreatív és megbízó közti együttműködésnek alapja a brief, akár 3D animációról van szó, akár óriásplakát-kampány tervezésről. A részletesen kidolgozott brief-el rengeteg időt és felesleges kört lehet megspórolni.

A kreatív tervezők számára pedig megkönnyíti az azonosulást az adott céggel/termékkel, és könnyebben lesz képes alkalmazkodni az igényeknek. A részletes leírásra megéri tehát időt szakítani, hosszabb távon számos kellemetlenségtől kímélhet meg minket, de mik is a legfontosabb elemei?

Bemutatkozás

Minden, amit a megbízóról tudni érdemes, többnyire ami egybeesik a cég kifelé mutató arculatával. Egy kevés cégtörténet, egy csipetnyi cégfilozófiával, jövőbeli tervekkel, némi üzletpolitikával. Cég piacának körülményei, az uralkodó trendek, és az ehhez való viszony. És minél kevésbé fejtjük ki általánosságban, annál jobb (a brief egészére igaz)

A Feladat

A megbízás konkrét kifejtése. Itt érdemesebb elmerülni a részletekben, hiszen mindenki számára a legideálisabb, ha már az első megoldások is megfelelőek. Stílus: laza, konzervatív, újszerű vagy klasszikus? Érdemes kitérni rá (ha van ilyen kikötés) mi az amit biztosan nem szeretnénk viszontlátni az elkészült munkában (trendek, vagy a versenytársak eszköztára)

Célok meghatározása

Milyen reakciókat vár a megbízó: eladások fellendülése, piaci részesedés növekedése, rossz beidegződések megszüntetése, vagy az arculat megerősítése vagy újrapozicionálása.

Célközönség

Kihez szeretnénk szólni? A célközönség meghatározására szükség lehet új termék, szolgáltatás bevezetésekor, vagy már meglévő termék, szolgáltatás újrapozícionálása esetén (ehhez használható az online kutatás, más adatfelvételi technikákhoz hasonló megbízhatósággal) Könnyedén belátható hogy mennyit spórolhatunk ha valóban olyanokat szólítunk meg, akiket érdekel is amit csinálunk. Ami még fontosabb, hogy határozzuk meg az egyértelmű üzenetet, miként tud hozzájárulni a márka vagy szolgáltatás a szükségletek kielégítéséhez, vagy hogyan lehet a cég termékének az alkalmazásával egy ideális léthelyzetbe kerülni. Vagyis “Miért jó ez nekem?

Médiaterv

Hol lesz a végső felhasználási felület? Mennyi ideig fut majd a kampány? Különleges specifikációk: méret, file méret, különleges betűtípusok stb.

Elsőre bonyolultnak tűnhet, de megéri a befektetett energiát, idővel pedig úgyis kialakul a “félszavakból is”… 🙂

Teljes körű animációs szolgáltatásokkal várjuk, a filmek elkészítésétől a kampányok létrehozásáig, kérje egyedi ajánlatunkat!