Amikor animációs videót készítünk, minden az időzítésen múlik. Kevesebb mint 10 másodpercünk van, hogy megragadjuk a néző figyelmét – és onnantól még maximum egy perc, hogy teljesen célba érjen az üzenet.

Ez a 60 másodperc (kb. 150 szó) kell, hogy úgy közvetítse a márka értékét, hogy a néző ne csak passzívan befogadja – hanem meg is tegye a szükséges lépéseket. Elég nagy kihívás, igaz?

Az kétségtelen, hogy egy explainer animáció videó az egyik legjobb eszköz a konverziók javítására. Viszont ehhez tartalmaznia kell néhány alapvető elemet, ezekből összegyűjtöttük a legfontosabbakat.

Prémium minőség

A következő nagy megbeszélésére diavetítővel fog érkezni? A honlapján késő 90-es évekbeli JavaScript fogadja az érdeklődőket? Valószínűleg nem. A marketing lényege, hogy védje és fejlessze a márkaképet. Ez alól az animációk sem kivételek. A videók nézése gyakorlatilag már az internet első számú funkciója, és olyan sok tartalom verseng ezért a figyelemért, hogy nem könnyű kitűnni közülük.

Íme néhány tanács, melyek nélkül semmit sem fog érni az explainer animáció:

Kiváló minőség: A rövid animációs film legyen kellemes a szemnek… Igen, hatalmas különbségek léteznek az animált videók piacán. Egy ránézésre olcsó, gagyi kisfilmet a cégével fogják azonosítani, akit egyszerűen nem lehet komolyan venni.

Kiváló szinkron: Az audio nagy fejlődésen ment keresztül az elmúlt években. A professzionális narrátorok könnyen elérhetőek, és megfizethetőek is. Arról nem is beszélve, hogy egy ismertebb hang milyen sokat ad hozzá cége megítéléséhez. A profi narrátorokon nem érdemes spórolni, hiszen tudják hogyan hangsúlyozzanak, artikuláljanak, és gyorsan is dolgoznak általában saját stúdió körülmények között.

Kiváló zene: A zene megadja az “alaphangot” a filmhez. A hang minősége legalább annyira fontos, mint maga a látvány. A szerzett zene (amivel mi is dolgozunk) rettenetesen sokat tud hozzáadni az összhatáshoz, ráaádsul nem kerül annyival többe, mint amennyivel rosszabb minőségűek a stock-zenék.

Csak a lényeg számít: mindössze egyetlen témakörre érdemes fókuszálni, minden mást ki kell hagyni belőle, bármennyire is csábító a lehetőség letudni mindent egy kalap alatt. Ahelyett, hogy minden tulajdonságát és technikai aspektusát fejtegetnénk  a terméknek vagy szolgáltatásnak, fókuszáljunk mindössze egy olyan tulajdonságra, mely ajánlatunkat hihetetlenül vonzóvá teszi. Mutassunk adatokat, számsorokat, statisztikákat, bármit, ami alátámasztja a mondanivalót! Esettanulmányok: hivatkozás előző ügyfelek sikereire növeli a hitelességet.

Targetálás és Call-to-Action

Lehet Oscar esélyes is az animáció, ha nincs benne Call-to-Action felhívás, nem fogja a megfelelő konverziókat produkálni. Ha megfelelően közvetítette az értékeit, eljött az ideje hogy meg is szerezze azt, amiért készítette:

Kerülje a kockázatokat: ajánljon fel trial verziót vagy ingyenes kipróbálási lehetőséget, hogy ne legyen kétség a néző fejében, hogy egy próbát mindenképp megér. Legyen lényegretörő: közölje világosan, mit is szeretne elérni. Legyen szó megosztásról, kommentről vagy kattintásról, tegye egyértelművé. Ismétlés: Amit igazán szeretne elérni, ismételje meg még egyszer megerősítésképpen.

Végezetül, ha egy igazán ütős animációt szeretne, tekintse meg referenciáinkat, és kérje ajánlatunkat!